fredag 4 maj 2012

inspiration på nätet

Tjenare på er där hemma, och här och var du nu än är!

Så vad har hänt idag då kanske ni nyfiket undrar? Jag har vart på gymmet och powerwalkat som jag gjorde igår med, sjukt skönt och brände mer kalorier enligt min klocka idag än igår. Gött kämpat! Sen käkade jag wok med cornbitar och bladspenat, så jäkla gott att jag åt alldeles för mycket... Men men jag får träna hårdare imorgon så blir jag av med lite av det i alla fall.

Sen skrev en kompis till mig på fejjan och länkade till detta evenemanget i city den 25 augusti, OM jag blev taggad?! Måste bara se till att få ordning på mina förbannade benhinnor tills dess. Är det någon som läser som har tips på hur man kan få bukt med benhinnorna eller om försäkringen täcker det här i usa, please säg till! Jag dör lite innombords när jag är ute och powerwalkar och bara vill kötta uppförsbacken men inte kan för att det gör ont. Dock gör jag det ändå ibland bara för att det är så förbannat gött men det kommer ju tillbaka till en ganska snabbt efteråt när det gör ont. 



Som nog de flesta vet var jag ju med i fitness fighten, eller top shape 30 som det heter i USA i April. I morse (min tid) skickade jag några av mina före och efter bilder till dem på fejjan för att de ber folk att dela med sig av sina historier och så. Jag fick svar nästan direkt och de frågade om de fick använda mina bilder som inspiration till andra. Och självklart fick de göra det! Jag blir så pepp av att folk faktiskt kan se upp till mig, det trodde jag aldrig någonsin skulle ske. Det häftiga med alltihop är att anledningen till att jag började med detta är att jag såg en bild på FB och sedan började läsa en blogg om en tjej från sverige som var med i ff. Och om jag kan vara till hjälp för andra på samma sätt som hon omedvetet var för mig, då jäklar kommer det hända grejer! 



Jag har jobbat hela dagen och jobbar fortfarande faktiskt, och i morgon jobbar jag från 2 tills dess att jag lägger mig själv. Vi ska baka kakor och hyra film och kanske om jag har tid att jag hinner städa bilen med! Blir en skön dag förhoppningsvis. Hoppas de små liven kan hålla sams bara, det är så jobbigt med massa bråk. Men det återstår att se!

På söndag däremot är jag LEDIG, så skönt det ska bli! Då ska jag nog om det är fint väder åka och lägga mig lite på stranden. Jag har inte vart där sen i typ februari vilket är ett bra tag sen... Sen kanske jag kan klämma in några timmar träning med...

Nehe nu ska jag se om det är något bra på tv. Ha det gött alla där hemma!

Kram

4 kommentarer:

  1. Jag har ju också problem med benhinnorna och det bästa är att springa på samma underlag helatiden och helst så mjukt det går. Jag brukar äta ipren och smörja på tigerbalsam innan varje träning och jag har inte fått ont en enda gång sen jag började med det, då jag nu springer på gräs (börjat spela fotboll igen). Jag brukar också spola benhinnorna med varmt och kallt vatten i duschen. Först spolar man jättevarmt vatten (och ja det ska brännas) sedan iskalt och så växlar man så några gånger. Detta gör att man ökar blodcirkulationen och benhinnorna få schans att läka ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack så jätte-mycket för tipsen! Superbra verkligen! Ska prova det då :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hur motiverar du dig själv?
    Jag klarar det verkligen inte, det är alltid på kvällen innan jag ska sova som jag blir helt taggad men sen dagen efter så är allt det borta. Men du är så jävla duktigt, how do you do it? :|

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag känner igen mig i det du säger med att man är pepp dagen innan och sen inte alls pepp när det väl gäller. Men några tips är följdande:

      -sätt upp bilder och quotes som motiverar dig så du ser dem varje dag, ha dem i mobilen eller som bakgrundsbild på datorn, då kommer du att tänka på det även när du inte är på väg till gymmet.

      - lyssna på peppande musik! Jag brukar börja lyssna på peppande musik redan kanske 30 min innan gymmet och när jag väl sitter i bilen känner jag mig så jäkla pepp att jag inte kan vänta tills jag får ta ut mig!

      - ta före och efterbilder, var sann mot dig själv. Hur ser du verkligen ut, hur vill du se ut? Och framför allt varför vill du uppnå det? Jag känner att jag vill kunna göra allt jag vill och inte känna att min vikt eller hur jag ser ut ska hindra mig. Om jag känner för att springa ett marathon, ja då ska jag klara att göra det med!

      - prata med andra runt omkring dig, det är jäkligt bra med folk som peppar dig. Till exempel det faktum att du skrev till mig här peppar mig att kötta mer imorgon. Så kanske hitta en gymkompis? Hitta en träningsfrm du tycker är KUL, eller ha riktigt bra musik?

      Hoppas detta hjälpte lite i alla fall :) Har du mer frågor eller vad som så är det bara att höra av dig igen! Kram

      Radera