måndag 14 maj 2012

underbar helg

Tjenare!


Denna helgen har nog varit en av de bästa sen jag kom hit till USA, helt underbar! 


I fredags så drog jag ut med några tyska tjejer i den lilla staden här i närheten av mig och vi gick mellan lite olika pubar och bara chillade. Kvällen slutade på starbucks och det var hur mysigt som helst!



I lördags hade jag min "lediga dag" från träningen och jag åkte till stranden med mina två tyska kompisar och en kinesisk tjej. Det är så intressant att se hur olika länger och kulturer skiljer sig åt. Svensken (jag då alltså) slet av sig kläderna och pressade som en galning i sin nya bikini. Tyskarna tog lite med försiktigt av sig till shorts och sportbh medans kinesen låg heltäckt i långbyxor och lng tröjja. Anledningen till att hon gjorde det är att det inte är sett som fint att vara brun i kina, tjejer strävar efter att ha så ljus hy som möjligt. SAY WHAAT? Väldigt intressant hur som helst. Efter stranden åkte vi och åt mexikanskt i samma lilla stad som vi gått ut i kvällen innan och sen åkte vi hem var och en till sig. Jag började göra mig i ordning och en av de tyska tjejerna kom hem till mig och sen åkte vi in till city ihop. Väl inne tog vi en taxi till några ameriskanska killar och deras lägenhet (två av dem kommer utifrån long island). Där satt vi och snackade och chillade i några timmar och sen drog vi till en rooftop hemmafest. Det var helt seriöst det aboslut coolaste jag någonsin varit med om! Man såg alla små tak, hudson river, empire state och alla lampor, helt sjukt vackert var det! Jag blev verkligen helt tagen av det. 


Sen igår (söndag då alltså) så spenderade jag och samma tyska tjejer dagen på stranden igen, jag var ute och sprang (det gick bra igen!!) och sen åt jag sushi för första gången i mitt liv. Det var helt ok men inte något jag kommer köpa igen tror jag inte. 


Nu går jag in i en superfas med träning och kost tills den 1a juni tänkte jag. Bara äta kolhydrater till frukost, resten av dagen blir det mycket sallad, frukt, keso och protein osv för min del. Ska se hur det går men känns som jag måste step it up a level för att få lite mer resultat. Har slarvat lite med kosten de senaste dagarna. (har ätit ost, sushi, jordnötssmör och tacosallad. inte bra Josefin inte bra!!)


Nu ska jag bege mig mot gymmet. Ni får ha det så bra där hemma!


Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar